Przegląd opon do aut 4x4
   09/14/2016 08:33:33    Comments 0

Opony z przeznaczeniem do samochodów z napędem na cztery koła to oddzielny segment produktów. Poniżej prezentujemy opisy najpopularniejszych na naszym rynku modeli letnich opon do zastosowania w pojazdach typu SUV i Crossover.

BFGoodrich ALLTerrain T/A KO

Specyfikacja:

rozmiar opon: 205/70 do 265/75

obręcz: 15" do 17"

indeks prędkości: T, H

indeks nośności: 96 do 114

 

Te opony zostały skonstruowane tak, by sprawdzały się w nieregularnym terenie oraz na utwardzonych drogach. W opisywanym modelu zastosowano kilka innowacyjnych technologii, które w znaczny sposób wpłynęły na poprawę właściwości opon. Znalazła się tu podwójna poliestrowa osnowa radialna o nazwie TriGard, która odpowiada za trwałość i wysoką wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. ShoulderLock natomiast to o 40% szersze barki opony, zwiększające komfort podróżowania poprzez pewne i precyzyjne prowadzenie auta podczas jazdy na wprost. Wzmocnieniu uległa także budowa ściany bocznej, a krawędzie bieżnika są odporniejsze na ścieranie, co przekłada się na długie przebiegi.

 

Bridgestone Dueler H/T 689

 

Specyfikacja:

rozmiary: 195/80 do 31x10.50

obręcz: 15" do 17"

indeks prędkości: S, T, H, R

indeks nośności: 94 do 115

 

Bridgestone do samochodów typu SUV proponuje oponę całoroczną. Bieżnik tej opony zbudowany jest z drobnych klocków w optymalnym kształcie zapewniając dobrą przyczepność w każdych warunkach. Dzięki dużej ilości krawędzi, na mokrej nawierzchni samochód prowadzi się pewnie i stabilnie. Bezpieczna i precyzyjna jazda jest zapewniona nawet przy wyższych prędkościach i przy pokonywaniu zakrętów. Zasługą optymalnego rozłożenia nacisków jest znacząca redukcja drgań i poziomu hałasu, co przekłada sie na cichą, komfortową i płynną jazdę.

 

 

 

Continental Conticrosscontact LX sport

 

Specyfikacja:

rozmiar opon: 215/70 do 275/45

obręcz: 16" do 20"

indeks prędkości: T, H, V

indeks nośności: 99 do 110

 

Opony klasy Premium dedykowane do aut 4x4 oraz do luksusowych pojazdów SUV. Opony te przystosowano do szybkiej i dynamicznej jazdy wykorzystując solidne, obwodowe żebra pokryte prostymi nacięciami. Rozwiązanie to gwarantuje wysoką precyzję sterowania i stabilność jazdy. Komputerowa optymalizacja wzoru bieżnika umożliwiła dokładne rozmieszczenie  nacisków na całej płaszczyźnie opony wpływając na wydłużenie przebiegów i równomierne zużywanie się opony. Podczas jazdy po mokrej nawierzchni za bezpieczeństwo odpowiada system z czterema głębokimi rowkami obwodowymi.

 

Dunlop Grandtrek AT3

 

Specyfikacja:

rozmiar opon: 205/70 do 31x10.50

obręcz: 15" do 17"

indeks prędkości: T, H, S

indeks nośności: 96 do 115

 

Model AT3 wyprodukowano z myślą o dużych autach z napędem na cztery koła oraz o nowoczesnych samochodach typu SUV z głównym przeznaczeniem do jazdy po drogach. Opony Dunlopa dobrze radzą sobie również w terenie. Bieżnik został skonstruowany tak, by usprawnić samooczyszczanie się opony, co poprawia sterowność auta nawet głębokich kałużach i grząskim terenie. Bark opony posiada dodatkową  warstwę gumy oraz solidne bloki wystające poza płaszczyznę bieżnika, dzięki czemu osiągają lepszą przyczepność podczas manewru skręcania oraz wysoką stabilność trakcji. Barki stanowią również ochronę krawędzi opony przed uszkodzeniami i redukują poziom drgań i szumów.

 

Goodyear  Wrangler AT/SA

 

Specyfikacja:

rozmiar opon: 205/70 do 245/75

obręcz: 15" do 17"

indeks prędkości: T, H, S

indeks nośności: 96 do 113

 

AT/SA jest oponą całoroczną terenową przeznaczoną do jazdy po utwardzonych drogach oraz w lekkim terenie. Zastosowano tu technologię SilentArmor polegającą na wbudowaniu w wewnętrzną strukturę opony dwóch warstw kevlaru, materiału używanego m.in. do produkcji kamizelek kuloodpornych, oraz dwóch taśm z rozciągliwej stali. Taka konstrukcja poprawiła wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. W ścianie bocznej zastosowano mieszankę Durawall, zwiększającą wytrzymałość tej strefy na przebicie. Centralna część bieżnika zawiera szerokie żebro, które gwarantuje lepsze prowadzenie  oraz płynną trakcję.

 

Michelin Latitude Tour HP

 

Specyfikacja:

rozmiar opon: 205/70 do 285/60

obręcz: 15" do 20"

indeks prędkości: V, H

indeks nośności: 96 do 116

Opona szosowa, przy projektowaniu której największa uwaga konstruktorów skupiła się na komforcie i wydłużeniu żywotności. W przypadku tego bieżnika wykorzystano technologię Terrainproof, opracowaną pierwotnie dla potrzeb produkcji opon przemysłowych. Bieżnik posiada również nowatorskie rozwiązanie konstrukcyjne StabiliGrip, którego zadaniem jest w lepszym zakresie wykorzystać lamele dla polepszenia przyczepności przy zachowaniu większej stabilności. Duża liczba lameli generuje krawędzie dające "efekt pazura", przydatny na każdym rodzaju nawierzchni.

 

 

Pirelli Scorpion Verde

 

Specyfikacja:

rozmiar opon: 215/65 do 275/45

obręcz: 16" do 20"

indeks prędkości: H, V, W, XL

indeks nośności: 98 do 110

Opona zaprojektowana z myślą o zastosowaniu w nowoczesnych samochodach terenowych i osobowych z napędem 4x4. Jest to pierwszy model opon z wywodzący się z linii Green Performance dedykowany pojazdom typu SUV i Crossover na sezon letni. Produkty tej linii odznaczają się wykorzystaniem nowej mieszanki oraz innowacyjną konstrukcją osnowy, co przekłada się na bardzo dobre właściwości jezdne przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego oddziaływania na środowisko naturalne. Do produkcji Scorpion Verde zastosowano materiały zawierające specjalne polimery, które wpływają na zwiększenie przyczepności opony, szczególnie na mokrym asfalcie.

 

Yokohama Geolandar A/T-S G012

 

Specyfikacja:

rozmiar opon: 175/80 do 33x12.50

obręcz: 15" do 20"

indeks prędkości: T, H, R, S

indeks nośności: 90 do 120

 

Agresywny wzór tej opony to gwarancja wysokich osiągów, szczególnie w warunkach terenowych. Wewnętrzne stalowe opasanie, wzmocniona konstrukcja ściany bocznej i zmodyfikowana budowa stopki gwarantują, że opona lepiej przylega do felgi, w znacznie mniejszym stopniu ulega deformacji profilu oraz jest odporniejsza na uszkodzenia mechaniczne. Klocki bieżnika ułożone skośnie zapewniają stały kontakt z podłożem, nawet podczas jazdy na nierównej nawierzchni i w terenie. Natomiast mocne klocki zlokalizowane w centralnej części opony umożliwiają wysoką przyczepność i kierowalność pojazdem.