Czasem wjechanie w dużą wyrwę w nawierzchni jezdni lub z dużą prędkością na wysoki krawężnik wystarczy, by koło w naszym samochodzie wymagało ponownego wyważenia.
Najczęściej spotykane opony na rynku posiadają bieżnik asymetryczny, bądź kierunkowy. Jakie mają właściwości i w czym są lepsze od opon symetrycznych?
Wpływ na to, ile paliwa spali Twoje auto podczas każdej podróży ma bardzo wiele czynników. My skupimy się na roli jaką odgrywa typ opon, ich stan techniczny, konstrukcja, rozmiar, ciśnienie... na zużycie paliwa.
Już na początku lat 60 w laboratoriach producentów ogumienia prowadzono badania nad wpływem gazu wypełniającego oponę na jej żywotność.
Nierównomierne ścieranie się powierzchni bieżnika przyjmujące postać karbów i zafalowań jego głębokości można spotkać najczęściej na oponach zamontowanych na przedniej osi. Przyczyną może być niewyważenie opon lub zużycie elementów układu kierowniczego i zawieszenia.
Opona samochodowa przypomina orkiestrę. Posiadane przez nią rowki i lamelki na bieżniku wydają podczas jazdy różnorodne dźwięki. Od wielu lat inżynierowie starają się ograniczać hałaśliwość ogumienia. Jak z całej oferty wybrać te, które będą ciche przy eksploatacji?
Nowa generacja opon przeznaczonych do sportowych aut nie ma indeksu prędkości, a jedyne ograniczenie to moc silnika samochodu.
Skąd się właściwie wzięły opony zimowe? Wszystko rozwinęło się w latach 90., zaraz po gwałtownym przyborze mocy w samochodach osobowych
Przy konstrukcji nowych samochodów wykorzystuje się różne typy układów zawieszeń. Rozwiązania te nie pozostają bez wpływu sposób zużywania się opon.
Opony zimowe mają za zadanie radzić sobie w trudnych warunkach zimowych. Kilkadziesiąt lat temu wymyślono niezawodny patent na zwiększenie przyczepności kół do podłoża.