Przy okresach przejściowych lato-zima, zima-lato wszyscy stajemy przed dylematem czy zmienić już opony w samochodzie, czy jeszcze poczekać?
Alcar, europejski lider w produkcji wysokiej jakości felg stalowych przebadał kilkanaście modeli kół pochodzenia chińskiego. Felgi te poddano bardzo szczegółowym badaniom w fabryce w Szwajcarii.
Czasem wjechanie w dużą wyrwę w nawierzchni jezdni lub z dużą prędkością na wysoki krawężnik wystarczy, by koło w naszym samochodzie wymagało ponownego wyważenia.
Najczęściej spotykane opony na rynku posiadają bieżnik asymetryczny, bądź kierunkowy. Jakie mają właściwości i w czym są lepsze od opon symetrycznych?
Wpływ na to, ile paliwa spali Twoje auto podczas każdej podróży ma bardzo wiele czynników. My skupimy się na roli jaką odgrywa typ opon, ich stan techniczny, konstrukcja, rozmiar, ciśnienie... na zużycie paliwa.
Już na początku lat 60 w laboratoriach producentów ogumienia prowadzono badania nad wpływem gazu wypełniającego oponę na jej żywotność.
Jednym z głównych zasad każdego kierowcy powinno być regularne sprawdzanie ciśnienia w oponach. Samochód, który nie posiada odpowiednio napompowanych kół źle się prowadzi, „pożera” większe ilości paliwa
Nierównomierne ścieranie się powierzchni bieżnika przyjmujące postać karbów i zafalowań jego głębokości można spotkać najczęściej na oponach zamontowanych na przedniej osi. Przyczyną może być niewyważenie opon lub zużycie elementów układu kierowniczego i zawieszenia.
Sezonowa zmiana opon może być dobrą okazją do tuningu optycznego auta. Jednym z jego istotnych elementów jest zastosowanie większych felg aluminiowych i szerszych opon o niższym profilu.
Opona samochodowa przypomina orkiestrę. Posiadane przez nią rowki i lamelki na bieżniku wydają podczas jazdy różnorodne dźwięki. Od wielu lat inżynierowie starają się ograniczać hałaśliwość ogumienia. Jak z całej oferty wybrać te, które będą ciche przy eksploatacji?