Co wynika z testów opon ADAC?
   09/14/2016 08:41:15    Comments 0

Niemiecki Automobilklub ADAC każdego roku wykonuje testy popularnych modeli opon. Wyniki tych testów spotykają się z dużym zainteresowaniem kierowców oraz producentów, co czyni je opiniotwórczymi i wpływa na nasze decyzje zakupowe. Co wynika z tych testów?

Co roku ADAC bierze na warsztat inne rozmiary opon, należące do grupy najczęściej stosowanych na pojazdach poruszających się po naszych drogach. Analizując te testy wykonane na przestrzeni kilku lat, można wyciągnąć bardzo ciekawe wnioski i zbadać tendencje występujące na rynku. Testy te pozwalają obserwować, czy opony uzyskujące dobre oceny w jednym sezonie powtarzają te wyniki w kolejnych, czy pojawiają się inne propozycje producentów, które okazuję się lepsze.

 

Do tej pory z opon zimowych w tabelach ADAC najlepiej radzą sobie modele Continental ContiWinterContact TS 800 oraz Dunlop SP Winter Response, które każdego roku, w którym są brane na "warsztat" otrzymują najwyższe noty. Do tego grona należy zaliczyć również Goodyear UltraGrip 8, będąca następcą UltraGrip 7+. Tym samym te trzy marki są najbardziej polecanymi przez niemiecki Automobilklub.

 

Tendencję spadkową można zaobserwować w przypadku marki Vredestein. Model Snowtrac 3 w latach 2008-2009 otrzymał najwyższe oceny. Natomiast obecnie nowsze modele innych producentów przewyższyły Vredesteina, spychając go na niższą lokatę. Odwrotna tendencja ma miejsce w przypadku Michelin'a. Produkt tego koncernu o nazwie Alpin A4 został bardziej doceniony od poprzedzającego go modelu Alpin A3.

 

Wnioski

 

Zakładając pełną rzetelność testów przeprowadzanych przez ADAC, największym zaufaniem możemy obdarzyć opony oferowane nam przez Continental, Dunlop oraz Goodyear, które to w każdych testach są plasowane na najwyższych lokatach w zestawieniu. Bardzo dobre właściwości wykazują opony Pirelli i Michelin. Pozostali producenci (Fulda, Nokian, Kleber, Barum) utrzymują stabilną pozycję w środku tabeli.

 

Z analizy wynika także, że każdy nowo-opracowany model wprowadzony na rynek wykazuje się takimi samymi właściwościami od poprzednika lub nieznacznie awansuje w zestawieniu.