Coraz częściej spotykamy się z określeniem opon energooszczędnych, czyli opon o zmniejszonych oporach toczenia, dzięki czemu mają one ograniczać zużycie paliwa.
Read More
Nowe opony mogą być przechowywane przez trzy lata od daty produkcji bez żadnej szkody dla jakości ogumienia i późniejszego użytkowania. Jedynym warunkiem jest zapewnienie odpowiednich warunków składowania.
Read More
Specjaliści zalecają, by ciśnienie w oponach sprawdzać regularnie, raz w miesiącu, a także przed każdym wyjazdem w dłuższą podróż. Prawidłowy poziom ciśnienia zalecany przez producenta bezpośrednio wpływa na przyczepność auta
Read More
O oponach zimowych mówiło się i pisało już sporo. Mając jednak na względzie to, że sprawa jest niewątpliwie związana z bezpieczeństwem ruchu drogowego.
Read More
Podstawą konstrukcji każdej opony jest karkas, najczęściej tkanina z tworzywa sztucznego. Utrzymuje on oponę w jednakowym kształcie niezależnie od ciśnienia powietrza w jej wnętrzu
Read More
Dysponując kompletem opon, które miały już okazję służyć nam w poprzednich okresach, stajemy przed dylematem, jak zamontować opony, które mają różny stopień zużycia bieżnika.
Read More
Wybierając się w zagraniczną podróż warto mieć orientację, gdzie przepisy wymuszają byśmy mieli założone opony zimowe, a gdzie nie jest to konieczne lub wystarczą opony całoroczne.
Read More
Opony wzmacniane, oznaczone najczęściej symbolem "XL" pod względem zewnętrznym nie różnią się niczym od swoich odpowiedników bez tego oznaczenia. Czym więc taka opona różni się od standardowej?
Read More
Czy opony składowane przez dłuższy czas od daty produkcji do momentu przekazania ich do eksploatacji tracą swoje właściwości użytkowe?
Read More
Gdy mamy do czynienia z suchą nawierzchnią, niezależnie od jej rodzaju, pojazd ma doskonałą przyczepność. Nie ma tu nawet znaczenia płytki, zużyty bieżnik, który w pewnych sytuacjach jadąc po gładkim asfalcie nawet wpływa korzystnie.
Read More
Showing 11 to 21 of 33 (2 Pages)