O oponach zimowych mówiło się i pisało już sporo. Mając jednak na względzie to, że sprawa jest niewątpliwie związana z bezpieczeństwem ruchu drogowego.
Podstawą konstrukcji każdej opony jest karkas, najczęściej tkanina z tworzywa sztucznego. Utrzymuje on oponę w jednakowym kształcie niezależnie od ciśnienia powietrza w jej wnętrzu
Jeśli chciałoby się w pigułce podać rady dotyczące jazdy zimowej, to przede wszystkim należy zacząć od tego, że na śliskiej nawierzchni wszystkie ruchy kierownicą czy pedałami muszą być delikatniejsze,
Dysponując kompletem opon, które miały już okazję służyć nam w poprzednich okresach, stajemy przed dylematem, jak zamontować opony, które mają różny stopień zużycia bieżnika.
Wybierając się w zagraniczną podróż warto mieć orientację, gdzie przepisy wymuszają byśmy mieli założone opony zimowe, a gdzie nie jest to konieczne lub wystarczą opony całoroczne.
Opony wzmacniane, oznaczone najczęściej symbolem "XL" pod względem zewnętrznym nie różnią się niczym od swoich odpowiedników bez tego oznaczenia. Czym więc taka opona różni się od standardowej?
Czy opony składowane przez dłuższy czas od daty produkcji do momentu przekazania ich do eksploatacji tracą swoje właściwości użytkowe?
Gdy mamy do czynienia z suchą nawierzchnią, niezależnie od jej rodzaju, pojazd ma doskonałą przyczepność. Nie ma tu nawet znaczenia płytki, zużyty bieżnik, który w pewnych sytuacjach jadąc po gładkim asfalcie nawet wpływa korzystnie.
Łańcuchy śnieżne montujemy by usprawnić jazdę po silnie oblodzonej i zaśnieżonej drodze dzięki dodatkowemu tarciu oczek łańcucha o lód. Umożliwia to zdecydowanie łatwiejsze manewrowanie
Niemiecki Automobilklub ADAC każdego roku wykonuje testy popularnych modeli opon. Wyniki tych testów spotykają się z dużym zainteresowaniem kierowców oraz producentów